איך יוצאים מהמינוס

איך יוצאים מהמינוס? זוהי שאלה שאנשים רבים שואלים את עצמם לאורך השנים האחרונות. נדמה כי מדובר במגיפה של ממש! וזאת משום שיותר ויותר מוצאים את עצמם באובדראפט וחוששים כי לא יצליחו להרים את הראש מעל המים. הסיבות לתופעה רבות ושונות – החל מהוצאות בלתי צפויות, דרך רכישות קבועות, שאולי אינן הכרחיות עבור הילדים ועד חשש לעקוב אחר חשבון הבנק באופן פעיל ושוטף. כל אלו ועוד מהווים את הדרך המהירה למינוס גבוה. כדי לחזור למצב פיננסי תקין, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל אביתר זכאי יעוץ כלכלי. אביתר זכאי הנו מומחה בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים וכן מתמחה בניהול תיקי השקעות.

רוצים לדעת איך יוצאים מהמינוס?

איכות החיים בישראל נמצאת במגמת עלייה לאורך השנים. בהתאם לכך, גובה המשכורות עולה גם כן, ואמור לספק לאזרחי המדינה איכות חיים סטנדרטית ומספקת וכיסוי כל הוצאות היומיום, ובהן  הוצאות מחיה, רכב, משכנתא, בתי הספר והחוגים של הילדים כמו גם יציאות משפחתיות ועוד. עם זאת, נדמה כי חלקנו איננו יודעים כיצד להקצות ולחלק באופן נכון את כספי המשכורות, וכתוצאה מכך מגיעים לחוסר איזון בין ההכנסות להוצאות. מכאן ועד למינוס גבוה – הדרך קצרה.

נכנסתם לאחרונה למינוס גבוה? מעוניינים לצמצם אותו או להגיע למצב של יתרת פלוס בחשבונכם? מדובר במציאות אפשרית ביותר! בשלב חשוב זה מומלץ לפנות אל יועץ כלכלי מומחה; יועץ בעל ניסיון בליווי משפחות לעבר אופק אופטימי בהרבה. לאורך תהליך העבודה המשותף, הוא יבחן את המצב הפיננסי הנוכחי שלכם. בהמשך, תלמדו רבות על שינוי ההרגלים שלכם ועל האופן בו תהפכו גם את הילדים לשותפים בתהליך.

להציב יעד פיננסי ולהשיג אותו

התנהלות כלכלית נכונה תאפשר לכם לבנות את חייכם על בסיס יציב ולבסס עתיד איכותי עבורכם ועבור ילדיכם. מעוניינים לרכוש כלים חשובים אלו? נמליץ לכם ליצור קשר עם אביתר זכאי יעוץ כלכלי. לאורך שיתוף הפעולה תלמדו כיצד לנהל את כלכלת המשפחה על הצד הטוב ביותר, תוך הצבת יעדים פיננסיים והגשמתם.

לצאת מהמינוס עם אביתר זכאי

רבים מאתנו עסוקים בשאלה – איך לצאת מהמינוס? מדובר בשאלה מורכבת המהווה מציאות חיים עבור משפחות רבות בישראל. אמנם מציאת עבודה מכניסה יכולה לשמש כנקודת פתיחה טובה, אך כאשר מצרפים את כל ההוצאות המשפחתיות, כמו תשלומים חודשיים עבור המשכנתא, הוצאות שוטפות עבור הבית, הילדים ועוד – נדמה שהדרך אל המינוס היא מהירה יותר ממה שנדמה. מעוניינים להרים את הראש מעל המים ולייצב את המציאות הכלכלית שלכם? אתם מוזמנים לפנות אל אביתר זכאי יעוץ כלכלי. בזכות תהליך העבודה המשותף תוכלו לקבל עצמאות כלכלית, ליצור חיי משפחה שמחים ורגועים בהרבה וכמובן – להשיג את היעדים הכלכליים שהצבתם לעצמכם.

דרכים שונות לצאת מהמינוס

רבים מאתנו מחזיקים בשאיפות גבוהות מתוך מטרה לבנות לעצמנו חיים עצמאיים ומספקים. החל מרכישת השכלה גבוהה ועד מציאת עבודה רווחית וקבועה – כל אלו אמורים לספק עבורנו ועבור משפחתנו איכות חיים גבוהה ויציבה. עם זאת, המציאות מציגה בפנינו לעיתים מצבים מורכבים בהרבה, סיטואציות במהלכן אנו נכנסים למינוס ומתקשים לראות את האור בקצה המנהרה.

חשוב שתדעו: יש פתרון! ניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה יוכל להעלות אתכם על הדרך הנכונה. לצורך כך, חשוב לבחון את ההכנסות והחיובים הקבועים שלכם. בהתאם לכך, יש לבדוק את שארית הכספים הזמינים העומדים בפניכם ולהבין האם יש לכם אפשרות לצמצם את היקף ההוצאות החודשי שלכם. למשל: האם ייתכן שחלק מהקניות שלכם הן "רכישות רגשיות"? האם אתם בודקים מפעם לפעם אפשרויות חלופיות וזולות יותר להוצאות הקבועות? במקביל לבדיקת ההוצאות, חשוב לשקול גם את האפשרות של מקור הכנסה נוסף – גם אם מדובר בפרק זמן קצר. כך תוכלו לייצר מצבים חדשים של צמיחה אשר יובילו להתקדמות וסיפוק.

לצד שלבים חשובים אלו, אשר ישנו את ההרגלים הכלכליים שלכם לטובה, חשוב גם לחנך את דור ההמשך. שינוי הרגלי הפעולה שלכם יוכיחו את עצמם כאשר תלמדו את הילדים שלכם אחריות כלכלית מהי.

ליצור הרגלים כלכליים חכמים

מדי חודש בחודשו אנו נאלצים להיפרד מסכומים גבוהים של כסף: החל מהוצאות שוטפות הכרחיות כמו מזון, חשמל ומים ועד הוצאות שאמנם אינן חיוניות אך נראות בעינינו חשובות, כמו חוגים לילדים, בילויים וטיולים. כדי להבין כיצד נכנסתם למינוס מלכתחילה, מהן הדרכים שיוציאו אתכם ואיך להתנהל כראוי מבחינה כלכלית – אנו מציעים לכם ליצור קשר עם אביתר זכאי יעוץ כלכלי.

איך יוצאים מהמינוס בבנק

סביר להניח שגם אתם שאלתם את עצמכם לא פעם איך יוצאים מהמינוס, מה אתם עושים לא נכון ולמה נדמה שכולם סביבכם חוגגים בזמן שאתם נמנעים מטיסה לחו"ל או מהחלפת הרכב הישן. אלא שהשאלה הזו מטרידה ישראלים רבים, ועל פי ההערכות כ-80 אחוזים מכלל הישראלים נמצאים בחריגה בחשבון הבנק שלהם. רבים מהם בטוחים שזו גזירת גורל, אבל האמת היא שזה פשוט לא נכון. עם הליווי האישי והצמוד של אביתר זכאי תוכלו להבין איפה אתם עומדים, למה אתם מרגישים תקועים ומה באמת צריך לעשות כדי להתקדם לעבר הפלוס ולרגע שבו תוכלו לצאת לחופשה בלי לחשוב פעמיים.

אז איך יוצאים מהמינוס?

אם גם אתם מנסים להבין איך יוצאים מהמינוס אבל לא לגמרי בטוחים, הנה כמה צעדים חשובים בדרך לשם:

  • דעו כמה אתם משלמים: מה גובה החזרי ההלוואות שלכם? כמה אתם משלמים על שכר דירה או משכנתא? מה גובה הארנונה והמיסים שאתם משלמים? כמה אתם משלמים על אוכל, ביגוד או פנאי?
  • סווגו את ההוצאות שלכם: אחרי שתאספו את כל המידע הדרוש נסו להגדיר סעיפי הוצאה ברורים: הוצאות דיור, אוכל, רכב, בריאות, לימודים וכיו"ב.
  • הגדירו תקציב לכל סעיף: לאחר שזיהיתם לאן הולך הכסף וכמה (אם בכלל) נשאר לכם ביד מדי חודש, הגיע הזמן לצמצם ולהגדיר תקציב ברור לכל סעיף, אבל רצוי שהתקציב יהיה סביר והגיוני.
  • שמרו כסף לחיסכון: כשאתם בונים תקציב חודשי, זכרו שיש חשיבות רבה גם לחיסכון ולהשקעות.

כדאי לזכור שגם לאחר התהליך הזה תצטרכו להמשיך ולעקוב אחר ההוצאות וההכנסות שלכם, כדי לוודא שאתם נשארים בתוך המסגרת ופועלים בדיוק לפי התקציב.

איך לצאת מהמינוס? – פונים למומחים

למרבה המזל, אתם ממש לא חייבים לעשות את זה לבד. למעשה, רבים נתקלים בקושי לאסוף את כל המידע הדרוש, לבחון אותו באופן אובייקטיבי ולהסיק איך יוצאים מהמינוס בדרך היעילה והפשוטה ביותר. עם זאת, בעזרתו של יועץ מנוסה ומיומן כמו אביתר זכאי תקבלו את כל התשובות ואת כל הכלים הדרושים כדי לצאת אל המסע לסגירת המינוס, ולחופש כלכלי אמיתי.

לצאת מהמינוס אחת ולתמיד

רוב הישראלים נמצאים במצב די דומה: ההוצאות שלהם עולות על ההכנסות והימים שבהם חשבון הבנק שלהם היה בפלוס נראים כמו זיכרון רחוק. הם מאוד רוצים לצאת מהמינוס, הם רק לא לגמרי בטוחים איך עושים את זה. מצד שני, אם רק תתמקדו בצעדים קונקרטיים, תכירו במצב ותגדירו לעצמכם מהלכים ברורים תוכלו לעשות את זה בצורה טובה ובזמן קצר יותר. עם הליווי האישי של אביתר זכאי, המנוסה בייעוץ כלכלי ובליווי משפחות בדרך החוצה מהמינוס, זו ההזדמנות שלכם לתכנן את המסלול האידאלי שתפור למידות שלכם.

לצאת מהמינוס – כללי משחק בסיסיים

אם המטרה שלכם היא לצאת מהמינוס ולהגיע לא רק אל הפלוס אלא גם לעצמאות כלכלית אמיתית, יש כמה צעדים בדרך אל היעד הזה:

  • הכירו במציאות: בדקו את כל ההוצאות שלכם ואת כל חיובי כרטיס האשראי מחצי השנה הראשונה.
  • הכירו את ההכנסות: חוץ מהשכר החודשי האם יש הכנסות נוספות, כמו קצבה או הכנסה פאסיבית?
  • הכינו אקסל: חשבו כמה אתם מוציאים על כל סעיף (מחיה, רכב, אוכל, פנאי) ומה החריגה שלכם.
  • חתכו איפה שאפשר: התחילו לקצץ והגדירו תקציב לסעיפים השונים כמו בילוי, ביגוד או חופשות.
  • הפנו קצת לחיסכון: התחילו לחסוך גם אם בסכומים קטנים, גם למען מטרה (כמו חופשה) וגם למצבי חירום.
  • המשיכו לעקוב: גם אחרי שהגדרתם תקציב ועשיתם סדר בבלגן, נהלו מעקב קבוע אחר כל שקל שיוצא ונכנס כדי שתהיו תמיד עם היד על הדופק.

היועץ שילווה אתכם לאורך התהליך הזה יסייע לכם בהשגת המידע ובהרכבת התמונה המלאה, ועם הסיוע הזה תוכלו להבין בדיוק מה המצב היום, מה מעכב אתכם ואיך אפשר לצאת מהמינוס בפרק זמן סביר תוך שאתם חוסכים, משקיעים ומתכננים את העתיד שלכם ושל הילדים.

תוכנית לצאת מהמינוס עם אביתר זכאי

הבשורה הטובה היא שעצם קבלת ההחלטה לצאת מהמינוס היא חשובה, וזה הצעד הראשון והבסיסי בדרך אל היעד הזה. זוהי דרך מאתגרת, ללא ספק, אבל בעזרתו של יועץ מומחה תוכלו לעשות את זה נכון ולהימנע מטעויות יקרות. אביתר זכאי יהיה שם לצדכם בכל רגע, בכל שאלה ובכל משבר, כדי שתגיעו אל קו הסיום בצורה הטובה ביותר.

בניית תקציב משפחתי

בניית תקציב משפחתי מתבססת על מספר עקרונות מנחים; דגשים באמצעותם תוכלו להשקיע בהווה ובעתיד הפיננסי שלכם על הצד הטוב ביותר.

קרא עוד »

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר