איך יוצאים מהמינוס טיפול בחובות

מי לא חייב משהו למישהו? אנחנו צוברים חובות בחיינו. אם זה מישהו שעשה לנו טובה ואנחנו מרגישים צורך להחזיר לו טובה, או שאורח בא לשמחה שלנו והשאיר מתנה יפה, מיד אנחנו רושמים וזוכרים להחזיר לו בשמחתו לפחות מה שהוא נתן לנו. בסיטואציות כאלו אנחנו לא אוהבים להישאר חייבים. אנחנו, על פי רוב מעדיפים שיהיו חייבים לנו.

טיפול בחובות – הלוואה שלקחנו ממישהו מהמשפחה חייבים להחזיר.

כשמדובר ברכישת מוצר, או קבלת שירות – אנחנו נוטים להישאר חייבים. אם זה ברכישה בתשלומים, אם זה לקחת הלוואה מהבנק או לקחת הלוואה מחברות האשראי על מנת לרכוש משהו. כאשר אנחנו צוברים חובות כספיים, יש לנו נטייה לדחות את התשלום שלהם, וככל שאנו דוחים את ההחזר, החוב תופח. ככל שהוא תופח קשה לנו עוד יותר להחזיר, עד שהבנק/חברת אשראי/בעל חוב אחר, משתמש במנגנוני הגנה שלו כדי להכריח אותנו להחזיר את החוב. אם אתם זקוקים לעזרה של יועץ לכלכלת המשפחה צרו קשר בהקדם.

רואים את ההבדל במישור נוסף.

כאשר צברנו חובות, לקרובי משפחה, לחברים, לבנקים, לכרטיסי אשראי וכו', הרבה מאוד פעמים אני שומע מהמשפחה שאני מלווה אותה שהם מעוניינים קודם להחזיר חובות למשפחה,

למה?

טיפול בחובות – כי לא נעים להם שהם חייבים להם כספים.

אך לבנק אין לא נעים. מטרתו להלוות כספים ולהפיק מכך רווחים. כאשר אני מברר כמה ריבית משלמים לחוב לבנק, כמה ריבית משלמים לחוב של חברת כרטיסי אשראי וכמה משלמים ריבית לקרוב המשפחה – מתברר כי לקרוב המשפחה לא משלמים ריבית כלל. הוא עשה לנו טובה. לבנק ולחברות כרטיסי האשראי משלמים ריבית גבוהה. ובכל זאת למה אנחנו  רוצים להחזיר קודם לקרוב המשפחה?

כי לא נעים.

ה "לא נעים" עולה לנו הרבה כסף. כדאי לחשוב על ה"לא נעים" לפני שאנחנו לוקחים הלוואה.

אבל מה בעצם הכי חשוב?????

לפני שאנחנו מסתבכים בקשיים להחזיר הלוואות אנחנו צריכים לבדוק מדוע בכלל הגענו למצב כזה.? ואולי……. בכלל היינו יכולים למנוע את כל אי הנעימות והקושי אליהם נקלענו.

בדרך כלל אנחנו נזקקים להלוואות משום שההוצאות שלנו גבוהות מההכנסות. אנחנו זקוקים לניהול תקציב משפחתי בצורה נכונה ושקולה.

הפער הזה הולך ומצטבר עד שהבנק מטלפן אלינו  ומסביר לנו שיש לו הלוואה בריבית יותר זולה מהריבית של משיכת היתר שאנחנו נמצאים שם. זה נשמע מפתה והגיוני. אך אם נמשיך להוציא יותר ממה שנכנס, נמצא עצמנו שוב במינוס. ולא רק זה, הפער החודשי ילך יגדל. מדוע? בהתחלה ההוצאות היו יותר גבוהות מההכנסות. אך אנחנו לא שינינו כלום בהתנהגות שלנו. בנוסף כעת יש תשלום חודשי קבוע עבור החזר ההלוואה. והפער גדל במהירות.

אז מה עושים?

דבר ראשון להגיע לאיזון בין ההוצאות (כולל החזר חובות), לבין ההכנסות. חשוב לשים דגש על ניהול כלכלת המשפחה כי זה עשוי לגרום לבעיות רבות.

לאחר מכן למצוא דרכים להחזיר חובות. אם יש לנו נכסים שאפשר בקלות לממש ולהחזיר הלוואה נפלא. למשל: אם יש לנו הלוואה של 100,000 ₪ בריבית 8.5% שנתי.

מנגד יש לנו חסכונות של 100,000 ₪ בריבית של 0.5%.

על ההלוואה נשלם ריבית של 8,500 ₪ לשנה

על החיסכון נקבל ריבית של 500 ₪ לשנה.

משמעות הדבר  8,000 ₪ משולמים לבנק. משכורת חודשית אחת הולכת לבנק כל שנה והבנק מרוצה ואנחנו למעשה "עובדים" בשביל הבנק.

את המאזן הזה חייבים לשנות.

עדיף להפריש משכורת חודשית אחת לשנה לטובת המשפחה, ולצאת לחופשה, לחגוג בר מצוה, לחסוך ללימודים וכו'.

לאחר שעשינו את הצעד הזה אנחנו צריכים לתעדף החזר חובות.

.את כל זה ועוד נושאים חשובים להתנהלות כלכלית נכונה, לרווחת המשפחה אני מלמד .

בעזרת ההנחיה שלי תוכלו להגיע לעצמאות כלכלית ללא צורך בחובות.

צרו קשר!!!

אביתר.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר