ניהול תקציב משפחתי

ניהול תקציב ביתי

ניהול תקציב משפחתי יוביל לשדרוג באיכות חייכם, יציאה מהמינוס ותחושת שקט פנימי הנובעת מהיכולת לנהל את ההיבטים הפיננסים שלכם כראוי. חשוב לציין כי משפחות רבות חוות תסכול מהמצב הכלכלי בו הן נמצאות, מצב המאלץ אותן במקרים רבים לשבור תכניות חסכון או לבקש הלוואות מהבנק. למרבה הצער, הניסיון מראה כי במקרים רבים גם פתרונות אלו אינם עוזרים והמשפחות ממשיכות לצנוח למעמקי המינוס. כדי שתוכלו לראות את האור בקצה המנהרה ולהצליח להרים את הראש מעל המים, אנו ממליצים לכם לשתף פעולה עם אביתר זכאי יעוץ כלכלי.

ניהול תקציב משפחתי: להגיע לאיזון מושלם

אחד החלומות הגדולים ביותר שלנו הוא הקמת משפחה – ומדובר במטרה מבורכת ביותר! הדרך להגשמת שאיפה זו בצורה הטובה ביותר עוברת דרך מספר תחנות חיים – החל ממציאת פרטנר ועד הבאתם של ילדים מאושרים לעולם, אך המשימה אינה מסתיימת כאן. לאחר הקמתו של התא המשפחתי, רבים לא לוקחים בחשבון את ההיבט הבא: בניית התקציב. בין אם מדובר בקניות שגרתיות לצרכי היום-יום ובין אם מדובר בהוצאות חד-פעמיות כמו רכישת ריהוט לחדרי הילדים – מדובר בהוצאות משמעותיות שיש לנהל אותן על הצד הטוב ביותר.

מעוניינים לבנות תקציב משפחתי מאוזן? בבואכם להתחיל במשימה חשובה זו, נציין מספר נקודות חשובות:

  • את ניהול התקציב המשפחתי חשוב לבצע יחד עם יועץ כלכלי. מומחה זה הינו גורם חיצוני, ניטרלי אשר יסייע לכם לבחון את המצב הכלכלי הנתון שלכם כראוי.
  • לאורך פגישת הייעוץ עם המומחה, תעברו יחדיו על ההוצאות השוטפות שלכם ותראו היכן נמצאים החסרונות והיתרונות בניהול השוטף שלכם.
  • בהתאם לנתונים השונים, ניתן יהיה להגיע לשלב החשוב הבא: בניית התקציב בפועל. תכנית זו תכלול את סדרי העדיפויות שלכם בכל הנוגע להוצאות, את האחריות המשותפת של בני המשפחה ועוד.

ניהול תקציב משפחתי – להשקיע בעתיד

ניהול התקציב המשפחתי הוא משימה רב-ממדית המורכבת מפעולות חשובות רבות. כדי שתוכלו לחסוך את כספיכם לטווח הקצר והארוך כמו גם להציב יעדים כלכליים שתוכלו לעמוד בהם, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל אביתר זכאי יעוץ כלכלי. אביתר זכאי הינו בוגר תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים, מומחה בניהול תיקי השקעות ובעל ניסיון עשיר בייעוץ לכלכלת המשפחה.

ניהול תקציב משפחתי נכון

נדמה שרוב הישראלים נמצאים בסיטואציה דומה למדי, ללא כל קשר לגובה השכר החודשי שלהם. כשמגיע היום הזה בחודש שבו נכנסת המשכורת ויורדות מתוכה ההתחייבויות, החזרי ההלוואות ותשלומי האשראי, המינוס מסרב להיעלם. במקרים רבים הוא רק ממשיך לתפוח. יש לא מעט סיבות לכך וחשוב לא פחות מכך, יש כלי אחד משמעותי שיעזור לנו להשיג שליטה ולשנות את המצב. ניהול תקציב משפחתי הוא זה שיאפשר התנהלות כלכלית נכונה ואיזון מדויק בין ההכנסות להוצאות. אביתר זכאי, המלווה משפחות רבות בדרך ליציאה מהמינוס, יסייע לכם להגדיר את התקציב האידאלי עבורכם ולצאת לדרך חדשה.

ניהול תקציב משפחתי – איך זה עובד?

כדי להיפרד מהאוברדרפט, לייעל את ההתנהלות הכלכלית ולנשום סופסוף לרווחה, יש כמה צעדים מקדימים שיאפשרו ניהול תקציב משפחתי בצורה הטובה והנכונה ביותר:

  • איסוף כל המידע הדרוש: תלושי שכר, תכניות חיסכון, תיקי השקעות, פירוט כרטיסי האשראי, הלוואות קיימות ותנועות בחשבון הבנק בחודשים האחרונים.
  • סיווג ההוצאות השונות: הוצאות מחיה, ביטוחים, חסכונות, פנאי, בריאות וכיו"ב.
  • קביעת מטרות ברורות: מה הסכום שצריך לקצץ מדי חודש? תוך כמה זמן נרצה לסגור את המינוס?
  • בניית תקציב: הגדרת תקציב ברור לכל אחד מהסעיפים שהגדרנו, ולסעיפים נוספים על פי הצורך.

בעבודה מסודרת ונכונה, עם ליווי מקצועי ועם תוכנית עבודה ברורה, יש לנו את ההזדמנות לתכנן כמה צעדים קדימה, לחסוך לחופשה שלא יצאנו אליה שנים, לכסות את ההתחייבויות ולחסוך את המתח והחרדה שמגיעים בכל חודש, כמעט באותו תאריך. הדרך אולי לא נראית פשוטה, אבל עם ארגז הכלים ועם תמונה ברורה יותר, הכול יכול להיראות אחרת.

מומחה תקציב משפחתי אביתר זכאי

על אף שמשפחות רבות מודעות לחשיבות הרבה של ניהול כלכלת המשפחה, לא פעם מדובר באתגר עבורן באתגר של ממש. עם זאת, הליווי המקצועי של אביתר זכאי יאפשר לכם לפעול נכון, להגדיר תוכנית פעולה ברורה, לפרוש את החלומות ואת היעדים שלכם ולתכנן את הצעדים שיובילו אתכם אל נקודת הסיום. עם ניסיון עשיר בייעוץ למשפחות ובניהול תיקי השקעות, יש לכם את הכלים שאתם צריכים כדי לשנות את המציאות הנוכחית.

בניית תקציב משפחתי

כשאתם יוצאים לקניות בסופרמרקט אתם חוזרים עם עוד כמה מוצרים שלא באמת תכננתם לקנות, ובדרך חזרה נמשכתם למבצע בחנות הבגדים האהובה עליכם ומצאתם את עצמכם עם שקית נוספת ביד. התרחיש הזה בוודאי מוכר גם לכם, ואין ספק שאנחנו מוקפים במבצעים והטבות, במותגים ובהזדמנויות לבצע רכישה אימפולסיבית שפשוט קשה לעמוד בפניה. כך אנחנו מוצאים את עצמנו שוב באותו מצב, עם מינוס גדול ומסגרת אשראי שמנוצלת עד תום. כדי לשנות את המציאות הזה הגיע הזמן לעשות מעשה: בניית תקציב משפחתי עם יועץ מומחה תאפשר לכם לפעול אחרת, ועם הניסיון הרב של אביתר זכאי זו ההזדמנות לבנות אותו נכון.

למה בניית תקציב משפחתי חשובה לכם?

בניית תקציב משפחתי עוזרת לנו להתנהל נכון יותר בשוטף ולהתמקד במטרות הקטנות והגדולות שלנו, והנה כמה סיבות טובות לעשות את זה:

  • כשאתם נאמנים למסגרת תקציב, הרכישות האימפולסיביות יורדות מהפרק.
  • כשכולם נדרשים לשמור על מסגרת, גם הילדים לומדים להתנהל כלכלית בצורה טובה ויעילה.
  • ניהול תקציב משנה את איכות החיים בכלל, ואתם סופסוף נושמים לרווחה כשהמשכורת נכנסת לבנק.
  • התקציב מקדם אתכם לעבר מטרות קצרות מועד (כמו חופשה) וארוכות מועד (כמו חיסכון לפנסיה).

אין ספק שמדובר באתגר של ממש, ומשפחות שמנסות להתנהל במסגרת תקציבית ברורה זקוקות לזמן הסתגלות לא מבוטל. למשל, מי שהתרגל לסעוד מחוץ לבית ומנסה להסתגל למציאות חדשה שבה הוא דואג לארוחות בעצמו ומבעוד מועד, בוודאי חווה לא מעט קשיים בדרך. גם הקיצוץ בהוצאות הביגוד או הפנאי איננו פשוט, וכדי להבטיח ניהול נכון הילדים חייבים אף הם להירתם למשימה. אז פשוט זה לא, אבל ההקלה שמגיעה כשהתקציב מתנהל כסדרו מעודדת את כולם להמשיך.

בניית תקציב משפחתי נכון ומותאם אישית

אם אתם רוצים לתכנן את הצעדים הבאים שלכם, לצאת לחופשה משפחתית בלי ייסורי מצפון ולהגיע מוכנים לרכישות בלתי צפויות (כמו החלפת רכב או טיפול שיניים), זה הזמן לעשות כמה שינויים ולהיכנס לתוך מסגרת. אביתר זכאי יסייע לכם בתהליך בניית תקציב משפחתי, באיסוף כל המידע על ההוצאות וההכנסות שלכם וביצירת איזון נכון בין השניים, כדי שתוכלו ליצור לעצמכם מציאות חדשה וטובה הרבה יותר.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר