איך להצליח בנושאי כלכלת המשפחה?

הבסיס להצלחה בניהול כלכלת המשפחה הוא הכנה של תוכנית תקציב משפחתית וכיצד מתנהלים עם התקציב. כאשר יש לנו את הנתונים מול העיניים קל יותר למצוא פתרונות, לגלות היכן ניתן לחסוך, כיצד ניתן להכניס יותר ואיך ניתן להפוך את הקערה על פיה מה שנקרא. אביתר זכאי הינו יועץ לכלכלת המשפחה המלווה משפחות רבות בישראל לרווחה כלכלית. אביתר עסק שנים רבות בתחום ניהול תיקי השקעות ועזר לאנשים שיש להם כסף לייצר עוד כסף. לאורך השנים הוא הבין כי האנשים שזקוקים לידע המקצועי והניסיון שלו הם דווקא משפחות שאינן מתנהלות נכון כלכלית ובאמת זקוקות לו כדי לצאת מהמצב בו הן נמצאות ולחיות ברווחה כלכלית.

ניהול תקציב משפחתי – כיצד עושים זאת נכון?

ניהול תקציב משפחתי צריך להיעשות בשיתוף פעולה מלא של כל בני המשפחה הגרים בבית. כמו כן יש לאפיין את כל ההוצאות החודשיות, גם אלה שלא חושבים עליהן ביום יום כמו 50-100 ₪ פה ושם שאתם מוציאים על ציפורניים, תספורת, רכישת סליים לילדה או דמי כיס וכד'. אפשר לעשות זאת בקובץ אקסל במחשב, באפליקציה, או להכין טבלה ידנית בדפי מדפסת חלקים או במחברת – בהתאם לנוחות שלכם זה בסדר גמור.

מאפיינים את כל ההוצאות החודשיות, מחלקים אותן להוצאות קבועות והוצאות משתנות. בטבלה נפרדת נרשום את ההכנסות המשפחתיות ונחשב את הגירעון החודשי השוטף שצריך להפוך לפלוס. בנוסף נכין טבלה להלוואות שלקחנו  ולאחר מכן ניתן לתכנן היטב כיצד ניתן להפוך את הגירעון לפלוס עם מעט שינויים. לדוגמה: מעבר לספק אינטרנט/טלפון אחרים יכולים לחסוך אפילו כמה מאות שקלים בחודש בטווח של כמה מכשירי טלפון במשפחה. בעזרת רשימת קניות מסודרת והפחתת זריקת מוצרים פגי תוקף, לחם שצבר עובש וכד' ניתן לחסוך גם כן. באמצעות מחזור הלוואות/משכנתאות ניתן לבחון אפשרות נוספת לצמצום בהוצאות החודשיות. יש אינספור דרכים לחסוך בהוצאות החודשיות ובמקביל נבחן את האפשרויות גם להעלות את ההכנסות החודשיות.

הצבת מטרות ויעדים כלכליים מעשיים:

אחד הדברים החשובים ביותר בניהול תקציב משפחתי ובשינוי ההתנהלות הכלכלית בבית ובכלל הוא הצבת מטרות ויעדים. הציבו לעצמכם יעדים כלכליים לטווחים של 3, 6 ו12 חודשים. יעדים ריאליים שאתם יכולים להגיע אליהם בהתאם לתוכנית שלכם ושת"פ של בני הבית. בשיתוף עם יועץ לכלכלת המשפחה שלכם אביתר זכאי ניתן יהיה לעשות את השינוי המיוחל ומהר יותר מכפי שחשבתם.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר