ניהול הכסף המשפחתי המשותף בצורה טובה

מעל 50% חיים ב "אוברדראפט" האם גם אתם בינהם?

שאלו את עצמיכם:

האם זו גזירת גורל?

האם אנחנו מודעים לכל ההשלכות של משיכת היתר על חיינו?

כשלקחנו הלוואות על מנת לסגור את המינוס, האם חישבנו את תזרים המזומנים העתידי שיהיה לנו?

האם שאלנו את עצמנו את השאלה החשובה: " אם המשכורת לא מספיקה לכל ההוצאות, אז איך המשכורת תספיק גם להוצאות וגם להחזר ההלוואה?"

האם בצענו ניהול תקציב משפחתי?

כשלוקחים הלוואות אז לא חוסכים אלא משעבדים את העתיד על חשבון ההווה.

מה המתכון לצאת מהמעגל הזה?

ניהול תקציב משפחתי בחמישה שלבים.

  1. שלב ראשון בניהול תקציב משפחתי הינו  ההחלטה שאנחנו רוצים לשנות.

ההחלטה העצמית שלנו, המודעות שלנו, האחריות על מצבנו צריכים להיות לנגד עיננו ואנחנו צריכים להיות חזקים מאוד כדי לשנות את ההרגלים שלנו על מנת לשנות מסלול. ממסלול של עודף צריכה למסלול של חסכון.

  1. שלב שני בניהול תקציב משפחתי הוא מיפוי הוצאות והכנסות

לאחר המשוכה הזאת אנחנו מגיעים למשוכה נוספת לא פשוטה. כמו בדיאטה. כשמתחילים תוכנית חייבים לדעת מה היא נקודת המוצא. בדיאטה- עומדים על המשקל ומסתכלים עליו ורושמים אותו. שלב פסיכולוגי לא פשוט. גם בתחום ניהול תקציב משפחתי אנחנו צריכים לרשום את כל ההוצאות וההכנסות ב 6 חודשים הקודמים, ממוינים לפי סעיפים, ולרשום את הממוצע בכל סעיף וסעיף. דוגמא לסעיפים בתקציב משפחתי : ארנונה, חשמל, מים, גז, תקשורת, מזון,ביגוד, הנעלה, שכר עבודה, קצבת ילדים וכו'.

  1. שלב שלישי בניהול תקציב משפחתי – בניית תקציב משפחתי.

על סמך הממוצע בכל סעיף שמצאנו בשלב הקודם אנחנו בונים תקציב של ההוצאות לחודשים הבאים. כל חודש עם התקציב שלו. עלינו לוודא כי סך כל ההוצאות אינו עולה על סך כל ההכנסות.

גם התקציב המשפחתי בנוי לפי אותם סעיפים מהשלב הקודם.

  1. שלב רביעי בניהול תקציב משפחתי – עמידה בתקציב

אחרי שבנינו תקציב לשביעות רצוננו, וההכנסות גבוהות מההוצאות עלינו לעמוד בכך. ישנם כמה שיטות לכך.

א. שיטת המעטפות – שמים במעטפה מזומן בסכום של התקציב לאותו סעיף ויודעים שכסף זה מיועד לסעיף זה. אם הוא נגמר לא קונים יותר באותו חודש בסעיף זה, או שלוקחים מזומן ממעטפה אחרת ועל ידי כך מצמצמים בסעיף אחר. העקרון לא לחרוג בסך הכל של ההוצאות.

ב. איסוף קבלות עבור כל תשלום ואחת לשבוע רושמים בסעיף המתאים.

ג. ישומון בו אנחנו רושמים מיידית בטלפון החכם את ההוצאה או ההכנסה בסעיף המתאים, ומיד אנחנו רואים בישומון מה היתרה באותו תקציב.

  1. שלב חמישי בניהול כלכלת המשפחה בקרה ותכנון.

בשלב זה אנחנו משווים את ההוצאות בפועל לתקציב שהקצבנו ורואים אם אנחנו צריכים לתקן את התקציב המשפחתי. בסעיפים מסוימים להעלות תקציב ובסעיפים אחרים להוריד בתקציב, וכמובן הפקת לקחים בעקבות החריגות. כמו כן אנחנו מתכננים את העתיד ונותנים לכך ביטוי בתקציב המשפחתי.

למשל: רוצים לצאת לטיול בחו"ל בעלות של 12,000 ₪. הטיול יתקיים בעוד 10 חודשים. משמעות הדבר שאנחנו צריכים לחסוך 1,200 ₪ כל חודש לטובת הטיול.

אני מאחל לכם בהצלחה

אני זמין לכל פניה ושאלה

אביתר זכאי

יועץ בכיר לכלכלת המשפחה

ניהול כלכלת המשפחה

ניהול כלכלת הבית ניהול כלכלת המשפחה כולל שורת פעולות שיסייעו ליצור איזון בהתנהלות הכלכלית שלכם,  החל מצמצום כרטיסי האשראי המשפחתיים

קרא עוד »

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר