רכישת בית במשכנתא

אחת ההשקעות הגדולות שלנו בחיים זה בית. הצורך שלנו בדיור מביא אותנו להחליט האם לרכוש בית או לגור בשכירות. במאמר זה, נסקור את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות. קחו בחשבון לשכור את שירותיו של יועץ לכלכלת המשפחה ואנחנו בטוחים שלא תצטערו.

בגיל צעיר, אנחנו בונים את משפחתנו , את הזוגיות,ומרחיבים את המשפחה. אם לפני כ-50-70 שנים הצטופפנו כל הילדים בחדר אחד, וההורים ישנו בסלון שהפך בלילה לחדר שינה (מי זוכר ספה נפתחת) הרי שהיום מקובל בחברה שלכל ילד תהיה את הפרטיות ויהיה לו חדר נפרד. לכן אנחנו מעוניינים להגדיל את מספר החדרים בביתנו עם הרחבת המשפחה, ובערוב ימנו אנחנו נמצאים בבית גדול וריק ללא שימוש. כל הילדים עזבו ופרחו מהקן.

האבסורד הוא שכשאנו צריכים דירה גדולה – אין לנו את המשאבים הכספיים, וכשיש לנו את המשאבים (לעת זקנתנו) אנחנו לא צריכים.

הפער שהמשכנתא מגשרת עליו

לפי הטבלה, רואים שאין תשובה מנצחת. כל משפחה בהתאם למצבה, יכולותיה, התחושות שלה.

עלינו לזכור שתשלום המשכנתא מכיל בתוכו סכום לא מבוטל של רבית אותו אנחנו משלמים. כיום נהוג לשלם משכנתא לפי לוח שפיצר, שזה אומר תשלומים שווים לאורך כל ההחזר. אם נבדוק נמצא כי בתחילת הדרך, התשלום ברבו להחזר הריבית ומעט מאוד להחזר הקרן. ולכן אל לנו להתפלא אם אנחנו מעוניינים להחזיר את כל המשכנתא, נצטרך להחזיר כמעט את אותו סכום שלקחנו למרות שכבר שילמנו סכום לא מבוטל.

הדילמה בין שתי החלופות נמצאת תמיד על השולחן. בכל תקופת השכירות אנחנו יכולים להחליט לעבור לרכישת בית. ובכל תקופת הדיור שבבעלותנו אנחנו יכולים למכור או להשכיר ולעבור לדיור מותאם יותר לצרכינו. אם זה לפי גודל המשפחה. אם זה בקרבת מקום העבודה שמשתנה. אם זה לעבור לשכונה אחרת שיותר מתאימה לנו. למידע נוסף על איך תוכלו לנהל את התקציב המשפחתי בצורה נכונה צרו איתנו קשר.

רכישת בית במשכנתא
ניהול כלכלת המשפחה

ניהול כלכלת הבית ניהול כלכלת המשפחה כולל שורת פעולות שיסייעו ליצור איזון בהתנהלות הכלכלית שלכם,  החל מצמצום כרטיסי האשראי המשפחתיים

קרא עוד »

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר